GHEARE DE PUI 2018

Am aflat de curand un banc de pe vremea lui Ceausescu.

"Reteta de supa de pui: pui apa in oala, pui oala pe foc, pui nu mai pui, ca deja ai pus de doua ori."

Nu stiu daca va mai amintiti puii transati, pusi cate 2 la punga, sa para ca e un pui normal. Sau ghearele de pui si gaturile din ciorba. Am vazut de curand intr-un hipermarket gheare la punga. Vreo 20, cred. In jur de 5 lei kilu'. Le-am aratat copiilor si au fugit cat colo. Nu-si imaginau ca se mananca asa ceva.
Da, se mancau, pe vremea noastra. Si nu strambam din nas. Mancarea era un lux daca n-aveai pe cineva la tara, sa-ti creasca niste gaini si-un porc, sau vreo cunostinta la Alimentara, la Aprozar, care sa-ti vanda ceva "pe sub mana". Noi chiar aveam pe cineva la fabrica de lapte si mai primeam cate o bucata mare de unt vrac sau inghetata de vanilie la borcan.

Dupa Paste, am vazut in fata scolii niste copii care se bateau cu cornuri. Da, le primesc gratis la scoala dar asta nu le da dreptul sa-si bata joc de ele.

Copiii nostri stramba din nas cand gasesc zgarci in bucata de carne din farfurie. Noi ne bucuram pe vremuri daca gaseam carne in farfurie. In taberele de vara, nu mai zic cat gris cu lapte mancam. Si cate macaroane... Stateam la coada la paine si la parizer iar pentru ulei si zahar, aveam cartela. Prin Alimentara, batea vantul. Erau piramide din conserve de peste iar sticlele de ketchup stateau cu lunile neatinse, pentru ca nimeni nu stia ce e ala si la ce se foloseste.

Mamele, dragutele, faceau prajituri la sfarsit de saptamana si ne rasfatau cu gogosi la cerere, in restul zilelor. Mergeam la cules de vie si mancam prune si caise direct din copac, beam must proaspat stors si socata facuta in casa. Si cat de bun era ceaiul cu lamaie pe care ni-l pregatea mama la 7 dimineata.

Cand n-aveam bomboane, mancam biscuiti cu gem sau paine cu zahar.

Intre timp, am descoperit quinoa si avocado, am ajuns sa cumpar seminte de chia iar
copiii imi cer goji.

Si tot nu-mi reveneam din soc: cine s-o fi gandit sa vanda gheare de pui la punga in 2018?

Am dat un search pe google si am aflat: se pare ca tacamurile de trista amintire pentru noi sunt considerate delicatese in China. Se pun in apa fiarta si se oparesc. Apoi, se pun in sos de soia si se prăjesc în ulei, cu adaos de ghimbir, praz si anason. In plus, ar fi si foarte sanatoase: au colagen si sunt bune pentru piele si articulatii. Culmea, România exporta gheare de pui, in jur de 12 mii de tone pe an.






Comentarii

Postări populare