ETICHETE DE GROAZA. MAI GUSTATI?

Stiati ce contine o banala chifla? Va gandeati ca reteta e cat se poate de simpla - apa, faina, drojdie, sare? Da' de unde... Uitati-va mai bine: 
zahar
ulei de palmier
emuslifianti: mono si digliceride ale acizilor grasi, esteri ai acizilor mono si diacetil tartric cu mono si digliceridele acizilor grasi
otet din vin
conservanti: acid sorbic, propionat de calciu

O banala chifla. Serios?!?!?

La suc, nu va mai citesc, ca n-are rost. Vedeti etichetele postate mai jos. Vedeti etichetele oricarei sticle de suc pe care o cere copilul din parc, de la supermarket, etc. 

Am inceput sa reduc drastic lista de alimente si bauturi pe care le pun pe masa copiilor. Ma ingrozesc listele interminabile de substante dubioase trecute pe unele etichete, la fel cum ma ingrozeste gandul ca alte etichete ma mint parsiv, ascunzandu-mi adevaratele substante puse in alimentele pe care le cumpar. Lipsa de incredere ma ingrozeste si ea, la fel cum ma scoate din minti faptul ca am inceput sa pierd din ce in ce mai mult timp la cumparaturi din cauza asta. In loc sa pun repede - repede in cos ceea ce-mi trebuie, ma trezesc ca stau minute in sir la fiecare raft, cautand o eticheta mai safe. Si tot plec cu inima indoita, pentru ca nu sunt sigura ca eticheta care mi s-a parut mie mai ok e corecta si completa. Prin natura profesiei, cunosc destui oameni din industria alimentara, care imi recomanda cu incredere produsele aflate pe rafturi. Cu argumentul ca sunt verificate si rasverificate. N-am incredere. Asta e.

N-am incredere nici in taranii din Piata Obor, nici in bisnitarii din Piata Floreasca, care pun preturile la misto, pentru fraierii care cumpara. N-am incredere in duduile cu unghii false decorate cu sclipici care se dau mici producatoare din Dambovita, nici in domnii care vand capsuni cu 6 lei kilu' in februarie, dupa ce le scot din cutii de plastic si le pun gramada pe taraba, sa para proaspat culese. M-am saturat sa fiu prostita la cantar. M-am saturat sa stau sa verific la supermarket daca pretul de la raft corespunde cu cel taxat la casa de marcat, etc, etc.

Nu sunt genul care se plange peste tot ca traim intr-o tara naspa dar se pare ca incet, incet, ajungi sa te saturi.

Solutii? 


Comentarii

Postări populare