RETETE DE NOAPTE BUNA. FARA COLESTEROL, FARA DURERI DE CAP!

Inainte de culcare, ne-am facut un ritual pe care vi-l recomand cu tot dragul! Mi se pare un exercitiu foarte util pentru a intari legatura cu copiii si chiar si noua, adultilor, ne face bine. Ne adunam cu totii la culcare si raspundem la 3 intrebari. Simple dar foarte utile. 

1. Ce te-a inveselit azi? 
2. Ce te-a intristat azi? 
3. Ce ai invatat azi? 

Momentul in care se duc la culcare copiii e momentul nostru impreuna. Nu e singurul, suntem de multe ori impreuna de-a lungul zilei. Seara, insa, prezenta e obligatorie. Nu se culca nimeni, pana nu ne adunam toti sa spunem ce ne-a inveselit. Raspundem toti 4 la cele 3 intrebari. Pe rand, in aceeasi ordine, in fiecare seara. E ritualul nostru, la care tinem foarte mult. Asa am invatat ca e important sa ne impartasim bucuriile si tristetile. 

Asa aflam in fiecare seara ce-i face fericiti pe copii, ce-i supara, ce-i deranjeaza, cum percep ei intamplarile de peste zi si cat de intens traiesc anumite momente care noua poate ni se par neimportante. 

Veti fi surprinsi sa vedeti cum se schimba raspunsurile lor de la un an la altul, cum evolueaza, cum se dezvolta explicatiile si cum isi gasesc argumente pentru a explica ceea ce simt. Chiar e un exercitiu care merita incercat. Vi-l recomand!
Am tinut foarte mult la intrebarea despre ce am invatat intr-o zi, pentru ca ei sa inteleaga de mici ca fiecare zi e importanta, ca nicio zi nu trebuie sa treaca fara sa ramanem cu ceva, fara sa facem ceva cu care sa ne mandrim, de care sa ne aducem aminte, care sa ne imbogateasca existenta.

Am avut la un moment dat o sedinta la ei la gradinita cu doamna directoare, in care niste parinti se tot agitau ca nu e prea diversificat meniul, ca nu e suficienta gustarea de dupa amiaza, ca n-ar vrea nici sa dea bani in plus pentru contributia de hrana, etc, etc. Directoarea le-a pus o intrebare simpla. Dragi parinti, seara, cand va strangeti toti acasa, ce vi se pare mai important sa-i intrebati pe copii: ce ati mancat azi sau ce ati invatat azi? Avea dreptate, doamna. Avea si experienta mai multa decat noi.

P.S. Mancarea de la gradinita era super ok. Copiii mei mai fac mofturi acasa dar "la gradi", mancau tot. :-)

Voi ce ati invatat din ziua de azi? 



Comentarii

Postări populare