Noroc cu licopenul, că nu știu ce mă făceam!


Mi-am învățat copiii să mănânce legume de mici. Și mănâncă! Sunt încă reticenți la ceapă și usturoi dar mai lucrez și la asta. Oricum, dacă nu pun în cantități mari, nu comentează. Totuși, dacă identifică vreo bucățică, îi văd cum o ocolesc și mă amuză cum vânează ei prin castron. Important e că nu lasă salata din mână până nu o termină. 

Max e fan castraveți. Ar mânca numai castraveți dimineața, la prânz și seara. Emmei îi plăceau roșiile mai mult la început dar, cu timpul, s-a luat după el și nu mai vrea roșii decât dacă îi amintesc că au licopen. 

Nu sunt sigură că a reținut ea ce e licopenul. Probabil, îi place cum sună cuvântul. I-am povestit într-o zi cât de sănătoase sunt roșiile și i-a rămas asta în cap. Chiar am auzit-o de câteva ori îndemnându-l pe Max: Nu te mai strâmba, ia și tu o felie de roșie, că e bună, are licopen! 

INTREBARE: Voi cum procedați? Cum îi convingeți să mănânce legume proaspete?  

Astept comentariile voastre! 





DESPRE BENEFICIILE LICOPENULUI: 

Licopenul, substanță activă din tomate și alte legume și fructe roșii, este considerat un puternic antioxidant, cu numeroase beneficii. Un mare avantaj este că nu își pierde proprietătile prin fierbere, ba chiar, se absoarbe mai bine din produsele preparate, cum ar fi sucul sau pasta de roșii, efectele licopenului fiind activate de căldură. 

În cosmetică, măstile cu roșii combat tenul gras, porii dilatați, coșurile și punctele negre. Se spune că un pahar de suc de roșii pe zi acționează și ca protecție antisolară, scade afectarea pielii datorată expunerii la soare și impiedică radiațiile ultraviolete să atace pielea. 

Ce arată studiile:  

Licopenul combate arteroscleroza, diabetul, astmul, deteriorarea vederii provocată de vârstă, cataracta, bolile cardiovasculare. Numeroase studii au demonstrat și beneficiile licopenului în combaterea cancerului de sin, prostată, pancreas, piele, ovare, stomac. 

Îmbunătățind circulația la nivel celular, licopenul împiedică formarea de țesuturi tumorale. În licopen, se pun speranțe și pentru prevenirea bolilor degenerative și a maladiei Alzheimer. Persoanele care au un nivel mare de licopen în sînge prezintă un risc cu 55% mai mic de a suferi un atac cerebral și cu 59% mai mic de infarct. De asemenea, s-a constatat că a scăzut riscul îmbolnăvirii de cancer la rinichi cu 45% la persoanele care au mâncat zilnic câte patru roșii. 
  

Comentarii

  1. Cred ca unii copii prefera legumele proaspete si le evita pe cele fierte, din supa. Cel putin, in cazul nostru cam asa e ... Ceapa a fost preferata fiului meu de cand era mic, in schimb!! Incerc sa-l fac sa mance broccolli (nu am prea mare succes), in schimb e fan avocado. Am observat ca atunci cand sunt combinate cu alte alimente care le plac, e mai usor, sau atunci cand salata are toate culorile - de la verde la galben, la rosu.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare