CUM AM TRECUT IARNA FARA MEDICAMENTE


De cativa ani, am descoperit o formula foarte simpla cu ajutorul careia le intaresc imunitatea copiilor si m-am gandit ca v-ar fi utila si voua. 

Eu ma feresc sa iau medicamente. Imi aduc aminte ca in copilarie faceam tot timpul amigdalita si aveam niste dureri cumplite in gat, imi era rau, nu puteam sa dorm. Toata lumea roia in jurul meu si, desigur, ma indopau cu antibiotic. Imi amintesc si cand faceam injectii cu polidin. Imi amintesc si cartofii pe care mama ii taia felii si mi-i punea in dreptul gatului, intr-un fular legat pe cap, doar - doar mi s-o reduce inflamatia. Si zilele cand ramaneam fara voce de la vreo laringita pacatoasa si ma tratam cu terci de malai fierbinte, cum ma sfatuia bunica. Iar cand venea asistenta la scoala sa ne dea in gat cu albastru de metil, era un cosmar. (Daca ma gandesc bine, cred ca ne dadea tuturor cu acelasi bat dar ... n-am murit, mai bine nu ma mai gandesc)

Si totusi, am avut noroc. N-am ajuns niciodata la spital. Ai mei au reusit sa ma faca bine de fiecare data. Imi amintesc si ca era saracie pe vremea lui Ceausescu dar, cum - necum, aveam medicamente in casa. Acum, prefer sa n-am. Si ma gandesc de doua ori inainte sa dau si copiilor vreun medicament. Slava Domnului, nici ei n-au ajuns la spital pana acum, am reusit sa tin sub control virozele, streptococii si alte minuni culese de la gradinita sau de la scoala. 
In primul an de gradinita, a fost dezastru, eram toata ziua cu ei la ORL, am facut aerosoli peste aerosoli, am incercat toate siropurile posibile si imposibile. Niciodata, dupa ureche. Doar ce mi-au recomandat medicii. Problema e ca din lista luuuunga de siropuri dulci si gretoase, n-as putea sa spun care mi s-a parut eficient, pentru ca nu era niciunul mai breaz decat altul.

Ce pot sa recomand este catina cu miere. Ex-ce-len-ta! Inteleg ca are de vreo 10 ori mai multa vitamina C decat citricele si se spune ca vindeca vreo 45 de boli. Nu ma pricep la vindecat boli dar la preventie, cred ca am nimerit reteta. De cand mancam catina, cu siguranta s-au  rarit foarte mult bolile de sezon la noi in casa. Iar cura de catina e si mai ieftina decat siropurile combinate pentru imunitate. Le dau in fiecare zi copiilor cate o lingurita de catina cu miere. Luam si noi cate o lingurita si pare ca functioneaza. Mai greu e sa nimeresc mierea necontrafacuta. In cea de la supermarket, n-am nicio incredere. 

Am incercat mai intai sa mancam fructele de catina ca atare dar sunt mult prea acre, strambau din nas copiii. Apoi, am pus catina in miere si o accepta mult mai usor. In timp, s-au obisnuit cu gustul acrisor. 

Avantajul e ca se gaseste catina in piata pana prin noiembrie. Iar, cand nu mai gasesc, cumpar catina uscata de la farmacie, practic, cutii cu ceai de catina, macin fructele uscate la rasnita de cafea si amestec praful acela cu miere. E si mai simplu de utilizat varianta asta, nu mai trebuie tinuta la frigider ca cea din catina proaspata. Aceea fermenteaza prea repede, daca e lasata la temperatura camerei si are un aspect cam respingator. Nu pot nici eu sa o mananc, arata ... necomestibil. :-)
CE VITAMINE CONTINE, PE LANGA VITAMINA C

Am citit undeva ca e un adevarat leac universal catina. Contine de 10 ori mai multa vitamina C dacat citricele si de doua ori mai multa dcat faimoasele macese. Conține, de asemenea, și alte vitamine și minerale: A, B1, B2, B6, B9, E, F, K, O, beta caroten, celuloză, fosfor, potasiu, fier, calciu, magneziu.

GINSENG ROMANESC


Cunoscuta si sub denumirea de ginseng romanesc, catina este un tonic excelent, marind rezistenta atat la efort intelectual, cat si cel fizic. Se recomanda impotriva asteniei de primavara, dar si elevilor si studentilor, mai ales in perioadele de varf, teze si examene.
ATENTIE, CAND CUMPARATI!
Se curata greu de pe crengute, crengutele au multi tepi, mai bine cumparati bobite gata curatate. 
Neaparat, sa le spalati! Nu se stie cat de bine s-a spalat pe maini cel care le-a cules. 
Daca luati catina uscata de la farmacie, scoateti punguta din cutia de carton si uitati-va bine inauntru, sa nu cumva sa fie si bucati de crengute amestecate printre bobite. Am avut de curand o surpriza neplacuta in acest sens. Noroc ca am verificat chiar la farmacie. Am dat-o inapoi, era punga plina de bucati de spini si de crengute. Practic, jumatate era de aruncat. 
PENTRU CE SE FOLOSESTE
- are proprietati antioxidante
- intareste sistemul imunitar
- buna pentru viroze respiratorii si raceli
- contribuie la sanatatea ochilor
- regleaza sistemul endocrin
- previne atacurile de cord
- are efect antibacterian, bacteriostatic, vindecător și reparator
- utila si in tratarea bolilor hepatice, digestive, ale ficatului și ale sângelui

Comentarii

Postări populare